Osamostaljivanje učenika korišćenjem nastavnih listića

Savremena pedagogija posebno ističe princip obrazovanje za samoobrazovanje. Osnovna škola pruža osnovu za celokupno dalje obrazovanje, treba da razvije interes i sposobnosti za samostalno učenje i rad.

U razvijanju i negovanju sposobnosti i navika za samostalan rad primarni zadaci su:

–    naučiti učenika da čita

–    da se služi knjigom kao osnovnim izvorom saznanja

U toku rada sa nastavnim listićima učenik savlađuje veštinu služenja pisanim materijalom,

savlađuje tehniku pismenog komuniciranja, gde sve više živu reč nastavnika zamenjuje:

–    tekst

–    pismeno uputstvo

–    zadatak

–    informacija

–    skica

–    ilustracija itd.

U procesu korišćenja nastavnih listića učenik  je redovno i pravovremeno informisan da li

je i u kojoj meri savladao određeno gradivo. Time se postepeno upućuje u odgovarajuće oblike

samokontrole koja ima visoku pedagošku vrednost.

RAD SA DECOM SA SMETNJAMA U RAZVOJU

• Predstavi sadržaje što očiglednije: pokaži, napiši, demonstriraj, koristi fotografije, slike,  objekte iz okruženja,  audio i video materijale…

• Zadaci individualizovani, odmereni

• Kratke, jasne  instrukcije (mali koraci).

• Češće podsticanje, pohvale, nagrade..

•  Više pomoći uz dodatna objašnjenja i uputstva

• Obezbedi vreme i mesto da se završi zadatak

• Obezbedi pomoć drugova

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s