Prilagođavanje razlikama

Razlike među učenicima istog odeljenja imaju neposredan uticaj na učenje i formiranje ličnosti: hronološka dob, razlike u predznanju, razlike u tempu mentalnog razvoja. Prema takvim učenicima ne možemo imati iste zahteve.

Danas se sve više vodi računa o izradi novih udžbenika, priručnika  i radnih svezaka za učenike redovnih škola, koji se delimično  mogu koristiti u radu sa decom sa intelektualnom ometenošću. Najčešće nastavnik mora sam da osmisli i uradi sadržaj nastavnog  listića, shodno tome kojem učeniku (ili grupi) je namenjen.

Korišćenje nastavnih listića može biti  za sve učenike na redovnim časovima i  dopunskoj nastavi ili sa različitim sadržajem, različite težine gde svaki učenik radi prema svojim mogućnostima, tempu i stepenu aspiracije.

Posebno značajan ovakav način rada je u činjenici da je učeniku omogućeno da bude stalno ili češće uspešan, a to dalje znači da će redovno biti motivisan da prima i rešava nove, složenije zadatke.

Primena nastavnih listića ima višestruki značaj: veću aktivnost svih učenika, motiviše učenika „njegovim“ zadacima, njemu konkretno datim, zahteva od učenika koncentraciju i sigurno je jedan od najaktivnijih oblika učenja.

Slabijim učenicima davati jedan nastavni listić na kom je jedan zadatak, a učenicima koji prate nastavno gradivo dva- najviše tri zadatka.

U mlađim razredima i u radu sa decom  nižeg intelektualnog nivoa , potrebno je više ilustrovanog sadržaja , jednostavne forme, detalji isključeni i po mogućnosti u boji.

https://sites.google.com/site/vladotanja7/linkovi-za-nastavnike

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s